Sidor

torsdag 17 mars 2011

Njutning för kropp och själ, del 2

Frukoststund för en nattjobbare kan se ut så här  ...
Jag äter oftast frukost innan jag går och lägger mig. De flesta säger att man inte skall äta något mäktigt innan man ska sova men jag har då aldrig haft ont av det. Snarare sover jag gott och länge :)
Ägg o bacon
Jag var däremot såå trött på min gamla väckarklocka, den hade ett enerverande ljud;  ditt ditt ditt ditt ... ditt ditt ditt ditt,  i ett gällt tonläge ..

Så jag gick på upptäcktsfärd i klockdjungeln i lördags och hittade den här söta som säger plingelingelingelingeling  i en ljus trevlig ton istället ..
Tänk så lite det skall till för att göra uppvaknandet lite trevligare :)  Det är en modern klocka i gammaldags tappning, således har den både ljus och snooze. Och som balsam för min relativt nytillkomna irritation över ljud när jag skall sova, så tickar den inte ♥
Nya trevliga klockan ♥

Inga kommentarer: