Sidor

torsdag 17 mars 2011

Njutning för kropp och själ ..

Dagarna knallar på och vårkänslorna börjar dyka upp i små härliga stunder :)

I lördags firade jag fettisdagen lite i efterskott med att bjuda Tobbe, Cecilia och Jesper på kondis.
Där åt vi var sin stora semla och hade riktigt mysigt ♥
Alla förutom jag valde den traditionsenliga semlan. Min semla hade chokladnougat istället för mandelmassa och den var riktigt god!

Lördagseftermiddagen gjorde vi middag på kalvkött, det blev en mustig gryta med sallad och dressing, samt basmatiris. Riset luktade så gott så jag unnade mig en stor matsked ris på tallriken. Nu har jag i och för sig ett ganska avslappnat förhållande till kolhydrater, njut lite gött ibland, är devisen hos oss numera :)
Mustig gryta på kalvkött med sallad, dressing och basmatiris
Måndagen var vi bjudna till goa Maud på middag. Jag hade råkat nämna för Maud att vi aldrig ätit paltbröd någongång och vips så fick vi en inbjudan på middag för att avnjuta detta :)
Bilden gör inte maten rättvisa, det var en strålande god middag med paltbröd, potatis, fläsk och bechamelsås :)
Paltbröd med fläsk, potatis, lök och bechamelsås
Efter den middagen var jag faktisk mätt hela tisdagen :)

Tisdagen var alltså en dag då jag tänkte på allt annat än mat. Jag har länge gått och suktat efter lite nya underkläder, därför blev det en sväng till Shangrila för att prova ut lite nytt.

Jag blev lite full i skratt över texten på påsen som jag hade med mig hem :)

Läckra underkläder för större kurvor .. ;)
Självklart köpte jag med överraskningar till Tobbe också, det är förfriskande med "Göbben" i nya silkiga kalsonger!

 Man blir helt tagen när man kommer in i en sådan affär där de har så mycket läckra underkläder! Några fick följa med hem ♥
Om sanningen skall fram så har jag aldrig förut varit i en sådan exklusiv underklädesaffär, jag har varit en sport-top och linnemänniska nästan hela livet. Men jag kan varmt rekommendera en utflykt till en välsorterad underklädesaffär med god service, lik den jag var på, det var riktigt kul att vara lite ytlig :)
Och extra kul att "kurvorna" var större än jag trodde :))

Inga kommentarer: