Sidor

fredag 7 januari 2011

Torsdagens mat ..

... Var inte mycket att språka om ..
Jag gjorde en gryta på älgkött och gräddsås .. inte såg den mycket ut för världen, men den var synnerligen god!
Jag tog med en redig portion till nattpasset och hade således som både middag och tidig frukost :)
~
Dagen idag,  fredag, blev det inte så mycket mat, jag kände mig inte hungrig. Sedan hade jag så mycket annat trevligt att göra så jag glömde äta.

Då jag vaknade efter nattpasset, var klockan redan två på dagen. Tobbe väckte mig för att visa en vacker gäst vid fågelautomaten ...

Vid tretiden åkte vi in till stan en sväng, vi behövde tanka upp diesel till traktorn och jag hade tid hos frisören.
Riktigt pinsamt egentligen, för jag glömde min förra klipptid och därför passade jag på att sticka inom Teaffärn i stan och köpte både te och kaffe samt en stor ask schweizisk choklad att blidka min frisör med. Han blev faktisk riktigt glad för presenten och jag blev fin i håret :)

Sedan var vi iväg och köpte en stor väggklocka som jag såg innan jul och tänkte att "Den bara måste jag ha i köket!". Vi har inte haft någon riktig klocka i köket sedan innan vi renoverade för några år sedan. Då hade vi ett gammaldags väggur som slog varje timme och det var ett riktigt irriterande ljud. Den här nya klockan tickar bara lite lätt och stör ingen :)

I farten hittade vi nytt vardagsporslin; middagstallrikar, djupa tallrikar och asietter för under tusenlappen(!). Jättefina tyckte vi ♥

Vi var också iväg och köpte foder till rådjuren och fåglarna innan vi tankade diesel och åket hemåt.
Det är hög tid att börja utfordra rådjuren nu, det börjar bli tufft för dem, men än så länge är de inte särskilt magra som tur är. 
Vi köpte kornkross och en stor säck med fodermorötter. Nu blir det till att hacka morötter i småbitar och dela ut i lagoma portioner. Man får sprida foder över en stor yta så de inte börjar slåss om maten.

Väl hemma fixade jag grillade jätteräkor, broccoli och sockerärtor samt hollandaisesås till vår sena middag, såå gött!!
Fantastisk nog så raderade jag de kort jag tagit av misstag, så det blir inte bättre än så här idag tyvärr ..

Det får bli ännu ett kort av vår vackra matgäst istället :)

Inga kommentarer: