Sidor

söndag 28 november 2010

Julharen ..

Medan jag sov, efter nattens förvärvsarbete, åkte Tobbe iväg med stövaren och svärfar till skogen.

Fint väder för en harjakt och Tobbe satt redan uppe och väntade på att få åka iväg då jag kom hem.
Han hade kokt te och det var skönt att njuta av en kopp, innan jag dushcade och kröp till sängs.

Nåväl, då jag vaknade var det redan skymning .. huvaligen vad jag sovit hårt och länge ..
Tobbe var redan hemma från skogen och ganska nöjd i hågen .. jag förstod att dagen varit trevlig :)

Jodå, stövaren, Pan, hade fått upp hare ganska tidigt på morgonen, drivit en tag innan haren kom precis där Tobbe valt att sitta på pass. Ja, han vet ju förstås vart växlarna är, men det är många att välja på ..

Eftersom Tobbe inte hade med kameran i dag, så valde jag att lägga ut ett kort från en av fjolårets jakter med Pan .. Tänk stövaren är på tolvte året redan, oj vad tiden går fort!

Så blev det en fin liten skogshare som julhare i år. Inte lika stor som den blåa moharen, men en fin hare ändå ..
Kallt har vi det här nu, men lillstugan bjuder på perfekt temperatur att hänga sådant vilt. Nu blir det harmiddag om en dryg vecka :)
Jag undrar jag .. om jag skall ta er med på en bildserie såsmåningom, kring hur jag flår en hare ..

2 kommentarer:

L-Å Arvidsson sa...

De e till att få gosaker i grytan...

Ellinor sa...

Hejsan L-Å!
Ja, gissa om jag ser fram emot den här harmiddagen!