Sidor

tisdag 14 september 2010

Lamm och Kalkon ..

De senaste veckorna har jag roat mig med att googla efter bra återförsäljare av kött, då främst lamm och gris ...
Idag började jag ringa runt till några av försäljarna, för att få information om köttet, samt priser.

Tillslut kom jag fram till dagens femettor, vad gällde både trevligt bemötande och positiva svar om produkter, priser och slakttider :) 

Beställning är nu gjord, på ett lamm och en kalkon .. 
Jag återkommer om dessa två produkter på hämtningsdagen!
Det skall bli så gött med lammkött, det är en liten evighet sedan vi ätit lamm här i huset. Gissa om jag skall koka fårikål!:)

Kalkonen skall bli spännande att få tillaga, det blir något annat det, än de frysta kalkoner vi köpt de senaste åren. Den skall få bli en riktigt god gammaldags helstekt en, med fyllning!

Inga kommentarer: