Sidor

tisdag 15 december 2009

Dagens inköp och Gocklimockli ..

Det blev en sväng till Hälsokost idag .. fastän "min dag" just där, brukar vara på onsdagar ..

Det blev några särdeles fina och mogna avokado .. nötter .. några äpplen och en underbar liten ostbit :)

Så då fick jag ju sådan lust efter Gocklimockli .. (guacamole..)


Jag tog två avokado, delade och gröpade ur dem med en sked ..    Mosade allt med en gaffel och kramade över lite färsk citron .. ett par vitlöksklyftor (riv, pressa eller hacka .. jag rev dem ..) och havssalt, vitpeppar samt créme fraiche ...


Det hela röres till en ljuvlig ljusgrön högtidsstund av smak och doft :)
I min gocklimockli får ingen chili eller tomat tillträde .. det är avocadon som jag vill ha smaken av ..  Lent och gott  :)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med, det är avocadon som har huvudrollen ;)

Ellinor sa...

Absolut:)