Sidor

fredag 27 november 2009

Snart december:)

Dagarna och veckorna rinner fram och vi har inte precis varit i form den sista tiden.
Matlagning i viss mån har det förstås blivit även om vi varit förkylda ..
Jag blev inspirerad av Henriette på  Fede tider som minimerade sockret (eller rättare sagt kolhydraterna) till nära noll under en period ..

Jag började minimera mina middagsportioner  .. de var ju faktiskt lite väl tilltagna  .. sen jag tog tag i det där onödiga kvällsfikat som jag oftast mumsar i mig innan läggdags ..  och jag dimpade närmare tre kg på två veckor.  Skall bli intressant att se hur mycket mera det påverkar framöver..


Älgjakten här hemma avslutades med en trevlig kväll med jaktlaget. Jag bjöd på "Hillrams älggryta" och vi åt och myste till långt utöver kvällen:)

En riktig fröjd nu i dessa tider är alla underbara citrusfrukter .. främst apelsinerna kanske, men även clementiner, citroner och grapefrukt köps in emellanåt..

En dag gjorde jag en riktigt god moussaka av Squash i skivor, med nötfärsröra och ost emellan, samt mycket grädde:) Det blev en enkel sallad bredvid, med vanlig huvudsallad, grapefrukt i bitar och pinjenötter... så gött och friskt till den mäktiga moussakan:) 

Inga kommentarer: