Sidor

tisdag 29 september 2009

Uppdatering

Helgen har kommit och gått .. en förträffligt fin helg, med ledigt i hela två dagar:)
Söndagen vigdes helt åt att skjuta .. Min utomordentliga snälla svärfar var markör och kom med tips och råd kring hur jag skulle ställa in för min nya (begagnade) kikare, som jag inte blivit riktigt vän med ..
Ett aldrig så litet blåmärke har det blivit i närheten av nyckelbenet .. ganska ömt har det varit i dag ..
Nåväl, smällar man får ta:)

Helgen har absolut inte vigts åt matlagning.. Jag har varit riktigt lat på den fronten .. Det blev ägg och falukorv .. och något så enkelt och gott som älgskav .. och helt enkla pannbiffar av ospädd nötfärs med enbart flingsalt och peppar på ..

Ja, och så blev det ju en smölpaj också .. med hemlagad vanlijsås  .. det finns inget enklare .. bara att blanda havregryn och smör .. skär ner äpplen i skivor i en form, fördela havregryn/smörblandningen över .. lite socker och kanel .. och in i ugnen en sväng .. Gött  :)

Hann att plocka lite nerfallsfrukt från träden också ..

En underbar helg med andra ord .. jag måste säga att jag älskar hösten, med allt vad den innebär:))

Nu blir det några dagar med jobb ... och snart är det älghunds-SM .. skall bli riktigt spännande!

Inga kommentarer: