Sidor

fredag 2 oktober 2009

Skov ..


Så fick jag ett "skov" igen ... det känns ungefär som ett brännsår när det är som värst .. och kallt vatten lindrar faktisk smärtan.

Så har det börjat lana på nu ..mina handleder börjar så sakteliga repa sig igen.

Nu funderar jag mest på vad sjutton som utlöste det hela den här gången..
Jag har läst lite kring Nightshades _ nattskuggeväxter.
Jag funderar på att utesluta det mesta av dem, speciellt tomatpuré som ju är ganska koncentrerad. Och helt enkelt tänka på att inte ta flera olika "risklivsmedel" på samma gång ..

Nu när inte huden är i utbrottsfasen .. alltså ilsket röd och smärtsam .. kan jag smörja med kokosfett utan att det svider och känns tio resor värre ..
Så blir det kanske en trevlig helg även denna helgen .. jag får hålla mig undan skurhinken och diskbaljan bara :)

Inga kommentarer: