Sidor

tisdag 30 juni 2009

Amalgam och matinköp

Någorlunda tidig morgontimma, satt jag hos min tandläkare .. något nervös _ som vanligt när jag vistas i sådana miljöer...

Tandläkarskräcken är något jag jobbar med .. men aldrig verkar bli av med. Nåväl, ganska lindrigt idag. Amalgamsanering ... en liten fyllning, skulle bort. En sån liten fyllning tarvar ingen bedövning menade sköterskan .. Några ilningar senare var det klart:)

Nu sitter jag och har det ganska roligt framför datorn .. Det är nämligen bra att inta alkohol efter saneringen ..
//..Alkohol förhindrar oxidation av kvicksilver vilket leder till ökat upptag i levern och ökad elimination via avföringen://
Så nu är det sagt, jag tar mig en whisky och en öl mitt på blanka förmiddagen .. Jag kan ju alltids skylla på att jag har semester:))

Sedan skall jag tillbaka i början på oktober och kanske ta två fyllningar på en gång. Sedan har jag bara en kvar:)
Tyvärr var det så förr .. att de borrade ur tänderna mycket mera än det som behövdes ... och sedan fylldes det i amalgam.
De tre tänder jag har kvar som skall saneras, kommer att behöva keramikfyllningar. Komposit i all ära, men jag vill ha keramik. Dyrt, men det spelar ingen roll .. Nu SKALL amalgamet bort!!

Det skall bli riktigt intressant att se om jag kan bli av med min psoriasis, eller åtminstone bli bättre när saneringen är klar ..
Just nu mår jag mycket bra, är bättre än på länge i skinnet .. det beror nog också på semester och sköna dagar då jag gör precis vad jag vill göra:) Solen har ju också positiv effekt förstås.
~
På väg hem från tandläkaren handlade jag in lita föda:) Kyckling är ingen storfavorit hos oss, men ibland är det gött:) Jag fann äntligen att de hade hel kyckling .. det blev en sådan. Sedan köpte jag kycklinglever och några lår till hundarna .. svensk kyckling förstås:)

Paprika var också ganska rimligt idag, jag köpte flera stycken, både gula, gröna och röda. De gröna är mina favoriter ..
Det får bli fyllda paprikor någon dag framöver:)

Annars blev det inte så mycket handlat .. jag var ju tvungen hem snabbt till lilla valpen ... hon var ensam för första gången såpass länge. Men allt gick väl, hon sov då jag kom hem)

2 kommentarer:

L-Å Arvidsson sa...

Är detta riktigt med så goda drycker:)
"//..Alkohol förhindrar oxidation av kvicksilver vilket leder till ökat upptag i levern och ökad elimination via avföringen://"
Ingen far med en liten whisky då o då, bara nyttigt:))
Hjälper det mot annat?:)

Ellinor sa...

Ja, du:) Inte är jag väl bevandrad i temat, men min Mor sade alltid att ; "Innbillningens kraft är STOR" ..