Sidor

tisdag 24 mars 2009

Pannbiff ..

Jg vet inte om jag någon gång inköpt färdiga pannbiffar .. Då måste det isåfall vara så länge sedan så att jag har trängt bort det.. Hursomhelst så skulle det inte falla mig in att köpa färdiga pannbiffar, hamburgare eller vad det nu måtte heta.. Kära gubben har någon gång köpt färdiga köttbullar, men de är inte roliga.. lite studsbollkänsla över dessa precis lika runda lika stora och lika utspädda bullar.. Nåväl, idag vill jag tillbringa en stor del av dagen ute, så jag tänkte med mig själv att jag gör en riktig snabb pannbiff av köttfärsen:) .. Flingsalt, svartpeppar, timjan och rött paprikapulver fick bli dagens kryddor i min älgfärs .. steka på båda sidor, lätt att vända med en tallrik till hjälp, eller som jag gör, använder mig av två stekspader ..dela pannbiffen i så många bitar man vill ha den i, som man delar en tårta .. Sen är det bara att hälla över grädde, låta det hela sjuda och götta sig lite .. färdigt! (Sen har jag tänkt att ånga lite kålrot att servera bredvid, med smulad feta ost över, tillsammans med några trevliga gröna salladsblad ... Gött:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där såg gött ut! Idag är det våffeldagen. Men jag ska inte göra några. Jag ska till Konsum och handla och där bjuder de på våfflor.Lagat från färdig mix, men det får gå.Idag ska jag äta mat som jag fick med mig från stämman.Två färdiga portioner. Så det får duga med kall mat idag.
Kram Maud

Ellinor sa...

Tack Maud för att du påminde mig om våffeldagen:D Tobbe hade blivit besviken om jag inte kommit ihåg, jag får laga till en liten smet att steka i kvällningen:)
En höjdare som jag gillar, är våfflor med äkta norsk getost, såå gött med en god stark kopp kaffe till:)
Kram och ha en fin dag:))