Sidor

torsdag 26 mars 2009

I love eco ..

Förra veckan köpte jag rödbetor på ICA, jag valde deras ekologiska märke I love eco.
Man kan hålla sig för skratt när man försöker hitta en påse där alla rödbetor har någorlunda samma storlek. Som känt underlättar det när man kokar dem, att alla blir genomkokta på ungefärlig samma tid. Men det var, åtminstone i min affär, omöjligt att hitta en påse där innehållet var någorlunda homogent storleksmässigt ..
Sen tycker någon kanske att jag kunde delat de stora rödbetorna .. javisst, om man vill koka ur färgen kan man göra det .. men jag anser man kan kvalitets-sortera även efter storlek, speciellt när de säljs i påsar.
Jag är inte så värst imponerad över produkterna i serien I love eco. Det blir endast en skrivbordsprodukt utan verklighetsförankring .. Ekologiska frukostflingor är liksom inte min idé om att äta ekologisk ..

Då jag sen såg reklamkampanjer kring det hela, så förstärks bilden av människor totalt utan förankring kring landsbygd och jordbruk .. det är inte ens roligt att lyssna på denna "fjant" som pladdrar sig genom inlärda fraser medan det visas bilder som jag inte kan begripa har med det hela att göra i den här reklamfilmen för I love eco

Eller är det jag som är på väg ur tiden..? Den där karln pratar både på inandning och utandning .. så skall det väl vara en touch av urbaniserad humor ..

Jag kan inte låta bli att längta efter den tiden då vuxna människor i olika media, inte behövde bete sig som förvuxna fjollor ..

4 kommentarer:

GÅRDSLIVBLOGG sa...

Virkelig bra skrevet Ellinor, og jeg stjeler linken, bare så du vet det ;o)

Men jeg tror nesten ikke det kan være mulig prestere noe så virkelighetsfjernt som denne videoen. Men jeg nekter å tro at folk er så dumme at de tar dette seriøst, eller er de?

Ellinor sa...

Nei, jeg tror og håper at det er såkalt svensk humor ....!

Ellinor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ellinor sa...

Förresten så känns det som att det genomsyrar hela videon att de inte ens tror på det de själva skapat och säljer ... helt enkelt att man ironisk nog gör narr av sina konsumenter ..