Sidor

torsdag 26 mars 2009

Helgplanering

Förmiddagen är redan här, jag har kollat mitt kött som jag har till saltning, det har legat ett dygn nu, skall ligga två dygn till, innan jag hänger dem till torkning. Köttet såg fint ut:) Det är riktigt höjdarväder att torka kött nu, denna tiden på året med låg luftfuktighet.

Grisköttet, det vill säga fläskläggen som saltades in i går, har jag haft på urvattning någon timme nu, innan kokning ...
Det är lika bra att fixa alla middagar nu i dag, som skall serveras under helgen. Så bekvämt att ha färdigt att ta av.
När alla matlådor var fixade i går, stod jag kvar med en potatis och lite grönsaker.. det tänker jag använda som bas i min lunchlåda (eller jag skall kanske kalla det nattamat:)).. Skall dela dem i mindre bitar och fräsa lite i smör i stekpannan, göra en omelett på ägg och grädde och ha massor med ost över. Det brukar bli gött och framför allt mättande, man står sig länge på ägg, grädde och ost:)
Jag hittade på att sätta en surdeg här om dagen också, skall bli riktigt spännande att se hur den tar sig om några dagar:)

Inga kommentarer: