Sidor

söndag 30 januari 2011

Våfflor och vackra kvällsvyer ..

I går var jag riktigt sugen på våfflor och därför testade jag en smet där jag tog bort nästan allt mjöl och ersatte med Fiberhusk.
Det blev en förunderligt dallrig smet som nästan inte ville släppa taget från bunken, men jag fick då till att klicka ner den i våffeljärnet :)
Nog var våfflorna också mera ömtåliga när de var stekta än vanliga våfflor gjorda på endast mjöl, men smaken var det inget fel på :)
Jag brukar ha Creme fraiche och lingon på mina våfflor ♥
Kvällen igår var ett underbart färgsprakande panorama! Jag försökte fånga det på bild ..
Den luftburna ledningen till höger på bilden är vår kontakt med omvärlden, genom den har vi telefon, tv och Internet :)

2 kommentarer:

L-Å Arvidsson sa...

Dessa fåfflor ser verkligen goda ut... blir sugen på det, men inget ikväll, får bli annan dag.

Ellinor sa...

Gör du våfflor en annan dag L-Å, de är ju värda att längta till ;)

Nu har jag redan börjat längta till Tobbes födelsedag i mitten av februari, då skall det vankas semlor ♥