Sidor

fredag 14 januari 2011

Lite småprat om veckan som gått .. och om min psoriasis

Så har den här veckan redan kommit mot sitt slut, och jag har haft ledigt hela denna trevliga dag ♥

Trevlig på så vis att jag sov länge, länge, en superhärlig sovmorgon! Jag älskar min säng och mina goa kuddar, sovrummets lugna belägenhet och känslan att vakna upp, få sträcka sig som en katt och bara vara i nuet ♥

Äldsta dottern ringde och berättade att knäoperationen har gått väl så långt, hon var redan hemma igen och kände sig rätt så skaplig ♥
Tänk det var nog en mening med att hon opererades i ett annat län, de fick ett superfint omhändertagande och allt kändes mycket bättre än de erfarenheter som vi gjorde oss här hemmavid. Skönt!
Så nu har hon ett nytt främre korsband, det gamla var helt av och då är det ju inte så konstigt att man blir ostabil i knät! Hennes goa sambo var redan i gång med att laga en god lunch och allt verkar riktigt väl så långt. Tack Jesper, för att du tar så väl hand om Cecilia ♥
Jag sade att jag skall skicka upp ett par paket med D-vitamin, de behöver ju vara pigga och koncentrerade nu med alla tentor som ligger framför dem ;)

Hundarna var riktigt glada och tillfredsa över att ha fått sovmorgon de med.  De fick frukost på ett ägg, lite varmt vatten och en klick smör till varje hund. De älskar sin helgfrukost ♥
Själv har jag  inte kommit längre än att dricka x antal koppar kaffe, varav två med grädde i ;)
Jag känner mig glad och tillfreds och på riktigt extra gott humör idag :D
Vad det nu beror på, ja det vet jag inte riktigt, men om det nu är de extra D-vitaminerna, eller om det är avsaknaden av mjöl, eller vad sjutton det nu månne vara, så känns det hur som helst trevligt, att må så här gött ♥

Den här vintern har varit så enkel när det gäller min Psoriasis. Januari brukar annars vara pest och plåga, med skov och klåda .. jag brukar klia mig så det blöder.
Nu, peppar peppar, är det så jag inte tror det är sant. Nästan inga utslag kvar, minimalt med fjällande hud och nästan inga misfärgade röda områden på huden. Tänk att man kan må så gött !! ♥

Nu är det ju många år sedan jag senast konsulterade en läkare kring min psoriasis. Läkare har ju endast en lösning på problemet; kortisonsalvor och åter kortisonsalvor. Det är väl minst femton år sedan nu, som jag sade stopp till dylika saker. Min hud försvann ju av kortisonet, blev tunn och lättblödande.
Sen blev det period med D-vitaminsalva, Daivonex. Jag kan säga att det hjälpte inte för min del.
Att sola i de där speciella solarierna var inte heller ett alternativ, jag fick panik av att bli instäng ståendes i det där otäcka ljuset.

Nu funderar jag skarpt över om det verkligen är så att jag kan bli av med psoriasisen med att slopa all mjölmat? Ja, det vet jag ju inte än, men so far so good, jag tänker fortsätta ett bra tag och se om det verkligen kan vara på det viset.

Inga kommentarer: