Sidor

onsdag 9 december 2009

Gårdagens middag .. och dagens lunch

Så var jag riktigt overksam igår .. på så sätt att jag satt något för länge vid datorn ..
Det enda kreativa jag gjorde i går blev middagen och att baka ut och steka det sista av pepparkaksdegen ..
Middagen blev god .. jag stekte småskuret älgkött och gjorde en gryta. Tobbe kokade ett "lass" med potatis i måndags och en del av dem fick ingå i en stuvning gjord på smör, vatten, Crème fraîche, salt, peppar och lite buljongpulver.

Med lingonsylt och inlagda rödbetor till, blev det en riktigt gammaldags måltid som fick Tobbe att sucka förnöjd vid matbordet:)

 ..och tänk att man kan reta sig så på en liten klick stuvning som landat där på köttet .. och när det upptäcktes hade bildobjektet redan hamnat i magen på undertecknad ..  :)

Två matlådor blev det av dagens middag, en till Tobbe och en till Cecilia. Jag får hitta på något annat till mig själv i morgon, jag som är ledig ... 

Inga kommentarer: