Sidor

tisdag 22 december 2009

Älgtunga .. fortsättning..


Tidigt i morse då jag kom hem från jobb .. mötte jag Tobbe i dörren .. han skulle ut och jaga julhare:)
Tobbe for iväg .. och jag kokade älgtungan innan jag kröp till sängs ..




Jag lät den koka i drygt två timmar, innan jag flådde av den skinnet .. 








Jag tog en liten skiva vörtbröd från Saltå (gjort på surdeg) till frukostmat .. bredde gott med smör på skivan ..

Några skivor ljummen älgtunga .. och apotekets senap..  Såå gött :) 


2 kommentarer:

L-Å Arvidsson sa...

Verkligen godis. Fixade till en tunga under älgjakten och jag tror ingen missade att smaka på den. Ävenledes de som alldrig skulle tänka sig äta sådant snaskade:)

Ellinor sa...

Riktigt kryddad och kokat nog länge, är tunga en riktigt läcker godbit:)

Det är roligt när man kan bjuda de kräsmagade .. och de verkligen inser vad de gått miste om:)