Sidor

tisdag 22 september 2009

Inhandlat ...

Efter sex arbetsdagar har jag äntligen en dag ledigt i morgon:)

Tobbe åkte med en kompis hem efter jobbet i dag, han skulle hjälpa till med något elektrisk antagligen .. Och han blir bjuden på middag.

Jag åkte inom Hälsokost på vägen hem .. jag ville ha hasselnötter och kakaopulver .. ja, och Stevia _ men det gick inte att få tag på.

Nåväl, jag köpte lite annat smått och gott istället:)

Birgitta tipsade om kakaopulver från Markatta. Nu är det inköpt .. det var billigare än det märket som jag vanligen köper, det är alltid positivt :)

Det fanns ekologiska chilifrukter _ svenska sådana .. jag kunde inte låta bli att handla några .. Det måste bli en het chiligryta endera dagen:)

Jag har sökt semester kommande söndag, fått den beviljad också  ..  Det betyder en hel ledig helg tillsammans med familjen :)
Jag kunde inte låta bli att förbereda helgen redan i dag ... det blev en liten sväng inom bolaget och ett inköp av två trevliga viner. Ett vitt .. ifall det blir kräftor att äta i helgen ... Och ett rött .. ifall det blir kött istället :)

Efter en stadig lunch på jobbet, så kände jag mig inte sugen på någon gedigen matkonsumption då jag kom hem... det fick bli ett gött mellanmål ... Västerbottensost och en god salami .. och så några pepperoni  ..

Ja, och så en liten klunk rött till ... så gött :)

Nu blir det snart ut med hundarna:)

6 kommentarer:

Maud sa...

Hej! Jag planerar att åka ut till dig med vagnen i morgon om det går bra och du är hemma.Tror att det blir vid ett,halvtvåtiden. Ska till Helmia och lämna bilen till service före fyra.Du kan svara här så tittar jag in lite senare.
Kram Maud

Birgitta Höglund's Mat sa...

Vad mycket gott du handlat, Ellinor.
Hoppas du gillar kakaon ;)

Ellinor sa...

Hej Maud!
Beklagar verkligen, men jag måste gå över några såtar i morgon och fixera nya pass på min GPS.
Det är nämligen gjort ändringar på passlinjer. .. skall träna Gandalf och Raija också, de har stått still i fyra dagar nu, bara fått vanliga promenader..

Självklart kan du komma närhelst du vill med vagnen, men jag kan inte lova att jag har hunnit hem ..

Ellinor sa...

Hej Birgitta!
Har precis smakat på kakaon från Markatta .. men nog skall du prova Green and Black´s organic cocoa!

Markattas var trevligare än många andra, men kändes lite Oboy ..
Green and Black´s har en mycket rikare arom och styrka på chokladsmaken, jag kan varmt rekommendera den:)

Maud sa...

Synd! Men jag kommer ändå imorgon med den. Tror du att jag kunde få backa in den mot den där sågen eller vad det är för byggnad. Jag menar stället jämt bortanför där jag brukar stå. Det är lite plattare där och då är jag inte ivägen för snöplogen heller. Jag kan väl backa in, så är det väl bara att flytta den om det inte går för sig. Måste ändå tillbaka och fixa ett skydd för taket.
Kram Maud

Ellinor sa...

Det går fint, bara du inte stänger för körvägen säger Tobbe:)
Kram!