Sidor

lördag 11 juli 2009

Bröd igen ..

I morse då jag kom hem från jobbet blev det till att baka några timmar.. Ganska trevliga bröd blev det:) Helt klart är det att jag i fortstättningen inte kommer använda mig av vanlig gäst när det är så enkelt att baka med surdeg:) Det negativa var att jag skulle vilja att det blev större hål i degen än det blev .. men det tror jag att jag kan åtgärda nästa gång jag bakar med att ta ibruk bakassistenten istället för att knåda för hand.
Nästa gång skall jag också experimentera med lite smaksättningar i degen ..

5 kommentarer:

Maud sa...

Hej Ellinor! Jag har letat i datorn efter receptet, men har inte funnit det. Jag har väl inte lagt det på rätt ställe.Det är nog snart dags för storstädning här i datorn också.
Men brödet du bakat såg jättegott ut.
Kram Maud

L-Å Arvidsson sa...

Ser gott ut som det är... Prova med att låta brödet, efter att du format det, vila under duk längre tid innan det får möta värmen.

Ellinor sa...

Maud, det kanske dyker upp såsmåningom:)

L-Å, Ja, det är nog en idé att låta degen jäsa lite längre andra gången .. och att inte knåda så mycket som jag gjorde mellan första och andra jäsningen:)

L-Å Arvidsson sa...

Rätt, man ska va rädd om lufthålen - de är goa.

Ellinor sa...

:D