Sidor

torsdag 12 mars 2009

Minnen av ett päronträd ..

Här hemma har vi många olika sorters fruktträd .. Gammaldagsa ståtliga träd, formade av väder och vind och en och annan älgs mumsande..

Sensommaren 2007 fick vi besök av en tromb och ett oväder som var helt ovärkligt att skåda.. Vindarna kom i tvära kast, jag stod på verandan och tyckte det såg roligt ut till en början .. ville gå ut och fotografera, men gubben min manade mig att komma in, "är du inte riktigt klok", var hans resonemang..
Jag fick dock några kort tagna av skådespelet.. Jag kommer inte längre ihåg hur länge ovädret höll på .. men förödelsen blev stor för fruktträden .. Ett av våra gamla fina päronträd fick ge vika .. och med ett hiskeligt oljud föll det i backen .. Under eftermiddagen klarnade det upp, som om ingenting hänt .. Svärfar och gubben min fick börja röja bort förödelsen ... Trädet var fullt av omogen frukt .. små fina päron som inte fick mogna .. jag saknar det där päronträdet ..

Inga kommentarer: