Sidor

onsdag 18 mars 2009

Lilla lördagen ..

Det var vad vi kallade onsdagen förr, lilla lördag:)

I dag har varit en hektisk dag på jobbet .. fullt ös, som avlsutades i ett möte innan hemgång .. inte konstigt man blev trött och slö, det fanns knappt syre kvar i lokalen då vi var klara.

Jag hade sett fram emot den här eftermiddagen, just för att jag ville en sväng till stan efter jobbet och handla på hälsokosten .. De får alltid nya varor på onsdager och jag längtade efter mitt danska Thise smør.. jag blev tyvärr besviken, för inget smör fanns att köpa. Det hade inte kommit något den här veckan.

Jag gillar att strosa runt och kolla alla hyllor på hälsokosten .. ja, glöm piller och sådant ... det är frukterna, grönsakerna, bröden och nötterna ... kryddorna, chokladen, sylten och kokosfetterna jag vill ha:))

Man blir sådär glad och ödmjuk när man hittar dofterna från bardnomens minnesvärld .. smakerna och dofterna som man trodde man hade inbillat sig..
Men de finns!

Det är bara det att storproducenterna har lurat en i så många år ... med de konstgjorda aromerna.. de fejkade billigaste råvarorna .. för att skapa något att sälja som "äkta"... Vilket bedrägeri!!

Jag blir så full i gledje .. och trygghet.... när jag strosar i min hälsokostaffär .. vetandes att de människor som jobbar här, villl ha samma saker som jag... äkta råvaror odlade med vördnad för vår kropp och själ.. Det känns åtminstone så när jag plockar varorna i min korg ... De luktar gott, de känns genuint äkta:))

Inga kommentarer: