Sidor

fredag 27 mars 2009

Konsum Värmland satsar på personalen:)

I dag blev det ingen middag lagat, vi hade ju massor med färdig mat redan, så det blev fläsklägg även i dag. För min del sov jag alldeles för länge efter nattpasset, jag har en förmåga att ha ett riktigt gott sovhjärta:) Eftersom det snöade och blåste hin håle, var det inget som jag missade direkt, när jag sov min törnrosasömn under dagen:)

Åkte iväg en sväng till stan sent på eftermiddagen för att handla lite. Jag saknade lite gott rött vin, så bolaget blev första stopp. Två goda röda viner blev inhandlade, ett från Chile och ett från Södra Afrika.

Sen bar det iväg till Hälsokost, som inte fått in något smör från Thise mejeri ... vad har hänt? Nåväl, jag handlade en jättefin broccoli och en grön paprika, en avokado och massor med peppar. Vi hade slut på allt peppar i huset, så det blev både svart och vit samt en pepparblandning inhandlat.

Efter detta, åkte jag till Konsum och gjorde grundinköpen så att säga. Det är som vanligt, smör, fil, mjölk, ägg och grädde .. Och givetvis ett par goda salamisorter ..
Jag blev helt ställd och tagen då jag blev bjuden att smaka en stor skiva salami i charken .. Såg väl ut som en fågelholk innan jag samlade mig och sade tack:) Det blev att jag köpte två hela hekto av just den salamin, den var jättegod:)) Det är verkligen roligt att Konsum har tagit in några särdeles goda äkta Salamisorter i charkdisken, något helt annat än de menlösa skinkor och annat som säljs i övrigt .. sådana köper jag aldrig.

Sedan, när jag kom till kassan, var där också en utomordentlig trevlig kassörska som frågade om jag skulle vilja ha Aftonbladet (helt gratis!) då de erbjöd detta till alla kunder som handlade för över tvåhundra kronor ... Jag tackade ja förstås, jag gillar aftonbladet mycket bättre än Expressen ..

Berättade för Kära maken då jag kom hem, att alla på Konsum var så utomordentligt trevliga idag .. "Jo", säger kära maken .. "Jag läste i tidningen att de skulle satsa på kundservice" ..
Kan bara konstatera att de lyckats på Konsum Värmland, jag var så alldeles nöjd och glad när jag handlat färdigt .. :)) Helt klart så hjälper det att skicka personalen på såkallat Charmkurs :D

3 kommentarer:

Maud sa...

Läser om ditt trevliga besök på Konsum.Var det i Palmviken eller Styckåsen. Kan jag få kopiera ditt inlägg och skicka till Marie och Klas infoavd. i Karlstad. Då blir de glada.

Ellinor sa...

Det var på Palmviken ..
Skicka iväg du om du vill :))

nonhosonno sa...

Vi har trevlig personal här på Konsum också :)