Sidor

fredag 20 februari 2009

Microvärmd mat ..

Hur vettigt är det att värma ens mat i microvågsugnen? Eller annorlunda formulerat, hur "farligt" är det??
För en tid tillbaka läste jag någonstans att microvågor reducerar/dödar innehåll av vitamin B i maten. Sen dess har jag inte läst eller hört ngt mera kring fenomenet microvågsugn och dess påverkan på maten.

Jag gillar inte vår microvågsugn och använder den mkt sällan.

Så idiotisk att investera i en ny dyr micro, såsom vi gjorde i fjol höst.. Vi köpte alla vitvaror nya till köket och då slank de även med en mickrovågsugn förstås ..

Nu har jag fått två tips angående mickron ... Första tipset, släng ut micron och använd platsen till ex ett vintställ .. Andra tipset, sätt undan micron i garderoben ..

Kanske ska jag kombinera tipsen, micro i garderoben och vinställ på bänken:D

Inga kommentarer: