Sidor

torsdag 19 februari 2009

Gårdagens middag och dagens matlådor .. samt kvällsfika och dagens mellanmål ..

I går blev det fisk på menyn.
Lax hade vi köpt in för ett tag sen, delat i lämpliga stycken och fryst in. Nu fick fyra bitar ligga och grilla sig i min Iittala grillpanna:) Lite smör, basilika och aningens lite rapsolja(från icke genmodifierad raps!), sen fick det ligga och götta sig i pannan ..

Efter ett tag såg det såhär gött ut ..

Med sparris och den ekologiska citronen som jag köpte förra veckan, blev serveringsfatet riktigt trevligt:)

Och dagens matlådor fick även en klick stampade rotfrukter till fisken och sparrisen ..

~
Kvällsfikat igår fick bli kokosplättar, gjorda på ägg, grädde, lite creme fraiche och så kokos förstås .. Jag gillar min plättlagg:)


Faktisk riktigt gott med Philadelphiaost på kokosplättarna, jag tar med ett gäng som mellanmål ikväll på jobbet:)
Ha en fin dag:))

Inga kommentarer: