Sidor

onsdag 18 februari 2009

Att "unna sig" ..

Som oftast när man hittat på att äta något som man av någon anledning tycker att man inte borde, så säger man att man "unnat sig"..

Jag famlar ännu lite i blindo kring just varför man i Sverige hela tiden från Medias sida spelar på dåligt samvete kring vad och när man äter..?
Ett klassisk exempel är runt jultider då man helt uppenbarligen "unnar sig" i stort sätt alla hus och hem..
Men vad händer bara någon liten dag innan julafton? Jo då är tidpunkten för alla organisationers utspel när det gäller att få oss att må dåligt och ge pengar till än det ena än det andra. Varför just vid jultider när man har alla andra dagar i året att be om pengar pengar på?? Svensken måtte vara den som lägger absolut mest till olika U-landsprojekt, både från statligt och privat håll.

Därför vill jag kunna äta mina goda middagar, njuta av jul, påsk, midsommar och vad nu annars jag måtte ha för högtidsdagar, utan att bli belämrad av olika mediala språkrör som vill ge mig dåligt samvete! Hos oss har vi sannerligen förtjänat att fira våra högtider med god mat och dryck. Ammen ...

Inga kommentarer: