Sidor

tisdag 27 mars 2012

Eksem

Så har vi snart kommit till april i det nya året och jag har inte gjort ett endaste inlägg på Gammaldagsmatbloggen sedan 2011..

Jaja, bättre sent än aldrig - dags att damma av bloggen igen kanske.

Det nya året har varit särdeles tröttsamt för mig. Eksem och åter eksem. Men nu såpass mycket och allvarligt så att jag äntligen blivit remitterad för utredning. De första biopsierna är redan tagna och det känns lite förhoppningsfullt - att det kanske kan finnas hjälp att få.

Vår företagsläkare, som satte igång den här processen och även skickade remiss till hudklinik, har själv varit utsatt för eksem. Han verkade både intresserad, kunnig och trovärdig. En bra början :)
Själv har jag stått på mig lite och ringt runt - och äntligen fått tag på en privatläkare som jag kan trivas med. Det behövs säkerligen för framtiden i uppföljningar och kontakter med hudkliniken.

Min arma hudkostym verkar vara värd för inte mindre än tre olika åkommor just nu. Inte bara psoriasis alltså.
I tillägg verkar jag att ha överkänslighet för vissa livsmedel. Och ävenså vissa läkemedel.
Något att bita i för hudkliniken alltså. Och något av en resa som jag själv ger mig ut på nu - att lägga pusslet i den stora frågan kring vad jag kan äta, vad jag kan använda för läkemedel, vad jag kan smörja in skinnet med och så vidare ..

Återkommer ...

Inga kommentarer: