Sidor

onsdag 3 juni 2009

"Slarvmaja" ,,,

Jag har börjat slarva med matplaneringen ..
Lustigt det där, det smyger sig på som en damtuss liksom .. Plötsligt finns slarvet så tydligt när man inte har planerat ett dugg för dagens middag till exempel.

I dag blev det hastmiddag på kotletter från frysen och det jag annars hittade snabbt i kylskåp och skafferi ..

Jag har absolut fastnat i lådträsket riktigt rejält .. det blev fyra kotletter i en form, lite grädde, peppar, timjan ... Några snabbt slantade morötter ... I skafferiet hittade jag en burk kokosmjölk och en burk hela tomater .. I med båda burkarna och lite chilipulver, färsk ingefära samt hackad mandel som jag hade kvar sedan i söndags .. hackade lite för mycket då .. In i ugnen med formen och ut med två paket ris från köksskåpet .. ja, det var ju helt klart ett paket för mycket .. :))
Arborioris är mitt favoritris just nu .. det smakar gott och det går utmärkt att koka risgrynsgröt på det också .. Ett annat ris som jag tycker uppfyller mina krav är det här från Änglamark, det var också det som valdes som tillbehör till middagen idag ..
Lite ris blev det alltså till kotlettlådan idag .. Och lådan blev helt ok den ... riktigt gött :)

Inga kommentarer: