Sidor

torsdag 19 mars 2009

Vårkänslor!

I dag har jag en förunderlig rastlös känsla i hela kroppen .. helt klart är det ljuset och våren som ruskar om mig, en sovande nordbo, litegrann:) Om det är den relativt nya mathållningen eller annat ... jag somnade som en stock vid halv tio i går kväll och vaknade självmant innan väckarklockan ringde vid femtiden i morse:)
Arbetsdagen har gått i ett nafs och det är så utomordentligt skönt att ha så många ljusa timmar kvar av dygnet:) Snart är det omställning till sommartid och då får vi ennu mera av det efterlängtade ljuset:))

Kära gubben min köpte en "Forell" sist vi handlade ... en forell .. ja, egentligen en rägnbågsöring, jag ser då vad det är, men i affären klinger det väl i grisörat att kalla der för Forell ..
Den ser inte ut att kunna mätta två vuxna personer, men jag får väl trolla lite:)
Man kan göra mycket med något kokt ägg ... lite krabbkött på burk.. några grönsaker och lite hemlagad majonäs ..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig om att krabban på burk är dålig.Den passar nog bäst till kattmat.Tyckte att de hade mycket bättre förr i tiden.
Kram Maud

Ellinor sa...

Det blev hundarna som fick krabban, katten ville inte ha ....